zondag 13 februari 2011

Lams hart

Vandaag maar weer eens iets nieuws proberen. De slager had lamshart en dat zag er fantastisch uit.
Echter heb ik nog nooit hart klaargemaakt maar kon me nog wel een recept herinneren. Volgens mij is dit recept van de chef Fergus Henderson. Mocht je nog nooit van deze man gehoord hebben, dan moet je maar snel iets opzoeken. Hij staat bekend om het gebruik van het hele beest, Van snuit tot staart.


Ik ben van plan twee recepten te maken. Twee harten ga ik vullen en stoven en de derde leg ik in de pekel en morgen bij de lunch dun snijden en grillen met wat sla op brood

De lamsharten heb ik schoongemaakt en gevuld met een mengsel van charlotten boter broodkruim en kruiden.
De harten heb ik gedicht met een paar tandenstokers
 Daarna langzaam garen in kippenbouillon en cider.

1 opmerking: