zondag 13 februari 2011

Maar hoe smaakt het hart en de lamsham?

Erg leuk dat opbinden, pekelen langzaam garen. Maar de grote vraag is natuurlijk hoe smaakt het.
Ten eerste het gevulde gestoofde lamshart.




Zo dus ongeveer. Geef toe het ziet er best smakelijk uit. De geur was ook erg aangenaam.






De smaak was verrassend lekker, helaas had het de meeste van de vulling verloren doordat ik het niet goed had dichtgebonden. Maar buiten dat was de smaak meer richting goed gerijpte rund of misschien een beetje kalfslever. Qua textuur trouwens ook ergens tussen mooi stoofvlees en lever in, hoe raar het ook klinkt.

Maar het belangrijkste Ik vond het lekker en Noa ook We hebben met de lunch beide een hart op en wilden beide meer.

Maak ik dit Nog een keer? Waarschijnlijk wel, maar dan rode wijn in plaats van cider.

En dan de gepekelde lams hart. 
Snel gegrild en eensandwich van gemaakt met gegrilde ui en paprika.
Erg lekker, zo lekker dat ik ben vergeten foto's te maken. Wat doe je er aan....

En dan ons avondeten, De Lamsham.
na het pekelen eerst het spoelen.
Vergeet deze stap nooit en onderschat  het ook niet goed spoelen is belangrijk anders is je vlees niet te eten!

En ja, daar aan de linker kant ligt de lamshart die ik voor lunch had.





Na het spoelen eerst aanbraden.
Daarna de oven in.
Oven op de hoogste temperatuur en meteen terugdraaien naar ongeveer 160 graden.
dan is het twee a twee en een half eer wachten.











Kwam er ongeveer zo uit.
Een lekker hammetje misschien net iets te zout aangezien ik  te snel was met spoelen, maar evengoed erg lekker.
Wat gegrilde groenten er bij met aardappel doperwtjes puree of te wel de mushy peas waar Pudy zo van houd. Jammer dat ik geen munt had.

1 opmerking:

  1. Ziet er goed uit bob. Zelf ben ik meer voor het grillen van hart dan behoud je de pure smaak.
    Ga vooral door, erg leuk wat je doet!

    BeantwoordenVerwijderen