zaterdag 12 februari 2011

We eten lam

Ik ging maar weer eens aan de slag.
Altijd fijn een groot stuk vlees.
Omdat mijn uitbeen techniek niet echt geweldig is en ik wel vond dat ik de oefening kon gebruiken heb ik een mooi groot stuk lamsbil gehaald en ben bezig gegaan het uit te benen








Het uitbenen zelf ging op zich nog wel, maar ik merk dat ik toch nog wat oefening nodig heb.
Er blijft nog teveel vlees aan het bod zitten en echt mooi is het niet gesneden. Veel maakt dit overigens niet uit aangezien ik toch van plan was het op te binden .






Het resultaat.
Natuurlijk heb ik het van binnen gekruid met knoflook rozemarijn tijm en peper.
Aangezien dit voor de volgende dag was en gegeten zou worden als een lamsham ging het dus de pekel in.
Gewoon een simpele pekel met veel zout peper  water en wat jeneverbes en ui.
Morgen zien we verder. Ik denk langzaam garen.... 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten