woensdag 2 februari 2011

Paddenstoelen Update

Van de herfst Zijn we regelmatig het bos in geweest op zoek naar paddenstoelen en in korte tijd aardig bedreven geworden in het determineren en vinden van veel lekkere soorten.
Maar zoals die dingen gaan Kreeg ik op een van mijn laatste dagen plukken een bekeuring van de boswachter en moest als klap op de vuurpijl nog mijn mand met eekhoorntjesbrood inleveren. Die zou hij vernietigen. Ja Ja zo ken ik er wel meer....
Maar goed, het was al met al een zeer geslaagde herfst. Na het drogen van het eekhoorntjesbrood had ik zeker 3 grote 2liter potten vol die ik de hele winter gebruikt heb.
Nu het nat en guur is, is er eigenlijk maar een soort waar ik graag naar op zoek ga. Judasoren. Echt smakelijk

zien ze er niet, en qua textuur is het wennen maar erg lekker en erg gezond.
Ze zijn makkelijk te vinden en te herkennen. Je zult ze snel vinden op dood vlier hout vlier of op vlierhout zonder bast.
Als je ze eenmaal geproefd heb snap je waarom ik er zo dol op ben

Geen opmerkingen:

Een reactie posten